Leni bedankt

22 september 2020 13:45

Vanmorgen kregen we het droevige nieuws te horen, dat Leni Dubbeldam-Verhoef is overleden. Ze werd slechts 73 jaar oud.

In Leni verliest voetbalvereniging Schelluinen een zeer trouwe supporter en supervrijwilligster.

Ze is met het blauwwit groot gebracht. Vader Teun was een van de oprichters van onze club. Een tweetal keren was hij onze voorzitter. Tot Teun en zijn Gijsje verhuisden, met Leni en haar broers Bert en Hans, naar Gorinchem.

De jongens werden lid bij Unitas, maar Leni bleef onze club trouw. Zeker toen ze verkering kreeg met haar jeugdliefde Arie van de Wolpherensedijk. Arie was, naast een goede schaatser, ook een prima voetballer. Hij speelde jaren in het eerste elftal met mannen als Wil Terlouw, Rien de Ruiter, Klaas Kruis, Jan en Dik de Bruijn, Piet Muilwijk, Leen Verhoef, Herman Hamerpagt, Wim de Boon, Mac Vogel, Cees Both en nog veel meer.

Supportersvereniging

Een gouden generatie, die promoveerde naar de vierde klas van de KNVB. Reden genoeg om een supportersvereniging op te richten, met Leni voorop. Elke week stond zij met de vele spelersvrouwen langs de lijn om hun vrienden en later mannen aan te moedigen.

Leni nam ook het voortouw in meerdere voetbalrevue ’s. Ons Dorpshuis was afgeladen vol als Leni met haar vriendinnen de show stal. Samen met kroegbaas Gerrit Franken schreef ze begin jaren ’70 de meest mooie sketches en ook liedjes. Legendarisch blijft haar Schelluinse versie van Ons Dorp naar het oorspronkelijke lied van Wim Sonneveld. Ze heeft dat lied, alias Leni van den Hogendijk, meerdere keren mogen zingen. Met succes.

Kantinebaas

De spelers van het eerste werden ouder en de supportersvereniging ging ter ziele. Maar Leni bleef betrokken bij de club. Ze hielp mee tijdens jeugdtoernooien, verkocht lootjes tijdens de jaarlijkse bazaar en was vaste kracht achter de bar. Begin jaren ’90 volgde ze Gert Sprong op als kantinebaas. Samen met Ed Munters runde ze jarenlang ons clubhuis. Ook op woensdagmiddag, als de trainerscursus voor oud-profvoetballers werd gehouden. Een leuke inkomstenbron voor vv Schelluinen. De code van het alarm was 1947, het geboortejaar van Leni.

Na enkele tropenjaren deed Leni een stapje terug. Nog altijd zagen we haar regelmatig op sportpark Scalune. Voor feestavonden kon je altijd een beroep op de creatieve geest van Leni doen. Ook toen hoofdsponsor Kees den Braven het leuk vond een nieuw clublied te maken.  Als cadeau voor onze zestigste verjaardag. Ben Cramer en zijn studio waren zo gevonden, maar het schrijven van een pakkende tekst was nog een dingetje. Leni wist raad en had in no time met broer Bert een geweldige variant geschreven op Viva Espana.

De mooiste club van ’t hele land

Dit lied klinkt nog regelmatig door de boxen in onze kantine. ‘De mooiste club van ’t hele land, de vv Schelluinen.  Met frisse kleuren, het Schelluinse blauw en wit. VV Schelluinen is een club om van te houwen.’

En zo is het en zo zal het altijd blijven. Heel veel sterkte voor Arie, Eric, Marjolein en verdere familie.

Leni bedankt voor je enorme inzet voor ons blauw en wit. We zullen je nooit vergeten.

Rust zacht,

Bestuur en leden vv Schelluinen.

Onze club, dat is een club om van te houwen.

Met frisse kleuren, het Schelluinse blauw en wit.

Op bestuur en onze spelers kun je bouwen.

Want het zijn kanjers, echt voetballers met pit.

Vrijwilligers en mensen langs de lijn.

Ze willen allemaal bij 't cluppie zijn.

Refrein 1:

De mooiste club van 't hele land,

de v.v. Schelluinen.

Staan regelmatig in de krant,

de v.v. Schelluinen.

Ze hebben er een blauwwit hart,

bij v.v. Schelluinen.

Ons cluppie is en blijft apart,

Schelluinen gaat van start.

Elke zaterdag dan gaat het feest beginnen.

Om 2 uur 30 dan start de grote strijd.

Een kleine 2 uur later zijn de punten binnen.

Want we scoorden, dat doen we toch altijd.

Supporters, zij staan juichend langs de lijn.

Ze zullen weer één week tevreden zijn.

Refrein 2:

Kijk daar die mannen in 't veld.

Da's v.v.Schelluinen.

Ze zijn hier stuk voor stuk een held.

Bij v.v. Schelluinen.

Ze gaan er keihard tegenaan.

Bij v.v. Schelluinen.

Ze willen iedereen verslaan.

Schelluinen bovenaan.

Onze sponsors, ja zij geven ons vertrouwen.

Want elke euro, die wordt hier goed besteed.

Een kantine, een tribune laten bouwen

en onze spelers, die zijn perfect gekleed.

Het mooiste sportcomplex hier uit de streek.

Waarvan we weer genieten elke week.

Refrein 3:

De mooiste club van 't hele land.

De v.v.Schelluinen.

Want oud en jong gaan hand in hand.

Bij v.v. Schelluinen.

Het blauw en wit dat is vertrouwd.

Bij v.v. Schelluinen.

Ze gaan er elke week voor goud.

Een club waarvan je houdt.

IMG_8721_002_Medium_Small.jpg

Leni staat vooraan, naast haar Mieke de Bruijn en Rita de Bruijn.

Dorpshuis_Small.jpg

Zoals gebruikelijk veel toeschouwers in het dorpshuis bij de legendarische revue's van de voetbal