WE ZIJN JARIG, 75 jaren jong

13 december 2020 13:15

Op de kop af VIJF EN ZEVENTIG JAAR geleden werd op woensdagavond 12 december 1945 in de kroeg van Jan-Willem de Bruijn vv DOS opgericht.

In onze prachtige jubileumgids is te lezen dat Cees Verhoef onze eerste voorzitter werd, met Jan de Bruijn en Aart van Houwelingen als secretaris respectievelijk penningmeester. De contributie werd vastgesteld op 20 cent per week voor leden boven de 15 jaar en 10 cent voor de jongere voetballers. Leen Pierhagen had nog wel een stukje land om voorlopig te oefenen. De blauwwitte kleuren van het Gorcumse DOSB - waar diverse Schelluinse jongens lid van waren - werden voor het gemak aangehouden, ballen werden besteld en we konden de wei in.

Letterlijk, want in de beginjaren moesten de schapen van het land worden gejaagd en stront worden opgeruimd voordat we konden voetballen. Maar het is goed gekomen met onze club.

De vv Schelluinen bestaat 75 jaar en dat is iets om trots op te zijn.

Leden, sponsors en iedereen die vv Schelluinen lief is: VAN HARTE GEFELICITEERD MET ONZE VERJAARDAG. Op naar de volgende 75!

En als kadootje voor iedereen; een link naar de digitale jubileumgids.

Theo Sprong

De gids is in het dorp rond gebracht door de JO17.

Voor alle leden die niet in Schelluinen zelf wonen hebben we natuurlijk ook een gids beschikbaar. Normaal gesproken konden gidsen afgehaald en/of gelezen worden in de kantine, maar helaas is dat momenteel niet mogelijk, omdat deze nog steeds gesloten is vanwege de coronamaatregelen. Om jullie alsnog van de jubileumgids te voorzien is deze (op afspraak) vanaf heden op het adres van secretaris Sherida den Toom af te halen (Jan Snouckstraat 22, Schelluinen). Een afspraak maken kan door een e-mail te sturen naar: [email protected] of door een bericht te sturen naar 06-49287968.