Ben de Boon overleden

7 maart 2016 10:15

Vorige week is Ben de Boon overleden. Ben zou op de afgelopen nieuwjaarsreceptie voor zijn 60-jarig lidmaatschap gehuldigd worden. Door zijn zwakke gezondheid was Ben helaas niet in de gelegenheid naar de huldiging te komen.

Ben kwam als een van de eerste spelers van buiten Schelluinen naar onze club. Als 14 jarig jongetje op de fiets vanuit Den Bout in Hardinxveld. Later sloot broer Jan aan en van lieverlee ontstond er een hele fietstocht. De Vogeltjes, Peter van der Linden, Wim de Boon, Wim de Rover, Rien de Ruijter en ga zo maar door.

Ben was een grote stevige verdediger, die de achterste linie kon leiden. Helaas raakte hij op jonge leeftijd geblesseerd aan zijn rug en was het over met de voetbalpret. Maar Ben had samen met zijn vader en broer een andere hobby gevonden, dat van lieverlee echt werk werd: groothandel in dierenbenodigdheden.

En daar heeft de v.v. Schelluinen van geprofiteerd. Op menig draaimiddag stelde Gebr. De Boon de meest mooie prijzen beschikbaar; dan moeten we denken aan viskommen met goudvissen, hondenmanden, kattenkrabpalen en vogelhuisjes. We hoefden maar aan te kloppen en de auto van Job Peele werd volgegooid.

Verder vonden ook leden van onze v.v. werk bij de groothandel, die ondertussen is verhuisd naar Avelingen West. Wim de Boon, Arie Blom en Reinout Tuit zijn enkele namen van mannen die bij De Boon hebben gewerkt of er nog werken.

Ben is, ondanks het drukke bestaan als ondernemer, Schelluinen niet vergeten. En dat siert hem. Jammer dat hem niet gegeven was te worden gehuldigd voor zijn 60 jarig lidmaatschap.

Wij wensen de familie en vrienden veel sterkte toe dit verlies te verwerken.

Namens het bestuur,
Rob van Driel, secretaris