Sinterklaasviering 1e samenwerking van verenigingen in Schelluinen

13 oktober 2016 21:30

In het voorwoord van de presentatiegids was het al aangetipt. Samenwerken met andere verenigingen in het dorp. Is samenwerking een doel op zich van VV Schelluinen? Zeker niet! Het is om de leefbaarheid in ons dorp verder te verbeteren. De maatschappij individualiseert en dan wordt het juist belangrijker om een bloeiend verenigingsleven overeind te houden. Het overeind houden kunnen we uiteindelijk niet alleen. Dat moeten we met elkaar doen waar dat mogelijk is.

Via het dorpsberaad waar bestuurders van alle verenigingen uit Schelluinen elkaar ca. 2x per jaar ontmoeten is het eerste contact gelegd met de speeltuinvereniging.

Sinterklaas wordt op school, op vrijdagavond op de voetbal en vaak de volgende dag in het dorpshuis georganiseerd. Dat is 3x in slechts enkele dagen.

Daar hebben beide besturen overleg over gehad. Het belangrijkste is dat het leuk moet zijn en blijven voor de kinderen. Maar het vele “dubbele werk” proberen te verminderen. Door het samen te organiseren worden we organisatorisch sterker en verenigen we het verenigingsleven in Schelluinen.

De uitdrukkelijke wens is dat andere kinderrijke verenigingen in ons dorp ook aanhaken bij deze samenwerking.

Toekomst

Door een sterker georganiseerd verenigingsleven in Schelluinen kunnen we in de toekomst ook andere activiteiten met elkaar organiseren. En wie weet vindt dat plaats op VV Schelluinen.

30 jaar traditie verloren bij VV Schelluinen?

Zeker niet! Het bestuur heeft in de samenwerking aangegeven dat er een lange traditie is bij VV Schelluinen. Die doen we niet zo maar de das om. Doelstelling is om Sinterklaas het ene jaar in het dorpshuis te organiseren en het andere jaar bij VV Schelluinen met onze trouwe, ouwe baas. Maar wel voor alle kindertjes van het dorp die daar bij willen zijn. We gaan dit jaar ervaren hoe het gaat en dan evalueren we de ervaringen en resultaten voor volgend jaar. En wat er eventueel mogelijk is bij VV Schelluinen.