Schelluinen JO23 – Streefkerk JO23

23 november 2016 15:00

Dinsdagavond 22 november speelde Schelluinen onder 23 jaar onder leiding van coach Michel Kemp thuis tegen Streefkerk onder 23.

Net zoals bij de vorige wedstrijd waren onze jongelingen Ryan Snoek, Jean-Paul van Boxtel, Diego Kemp en Mick Roubos uit de JO-17 van de partij. Opmerkelijk te zien hoe snel deze jonge spelers zich aanpassen.

Van deze 4 startte Mick in de basis. Schelluinen begon de wedstrijd zeer goed en dat resulteerde al na 10 minuten in een schitterende goal van Bart Kragten (1-0). Na een kwartier nam Streefkerk het initiatief echter over door veel druk te zetten. Het gevolg hiervan was dat Schelluinen de lange bal ging hanteren en vergat te voetballen.

Dit resulteerde in de 1-1 en 1-2. Pas tegen het einde van de eerste helft kreeg Schelluinen weer vat op het spel waardoor een grotere achterstand werd voorkomen en met laatstgenoemde stand de thee werd opgezocht.

Na tactische aanwijzingen in de rust van de coach en enkele wissels (Quinten de Vaal voor Dylan van Genderen en Ryan Snoek voor Mick Roubos) werd de wedstrijd hervat. Schelluinen had een licht veldoverwicht, waardoor Streefkerk zich kennelijk genoodzaakt zag met enkele overtredingen onze jongens af te stoppen.

Na 15 minuten kwam Diego Kemp in het veld voor Otman en Jean-Paul van Boxtel voor Ryan Snoek. Kort daarop kwam Ryan weer in het veld voor Laurens Lingen en ging nu als rechtsbuiten aan de slag. Ryan liet zich regelmatig zien en veroorzaakte veel onrust bij de linksback van Streefkerk die op een gegeven moment geen andere oplossing zag dan hem in het strafschopgebied neer te leggen. Dit leverde de Streefkerker terecht een rode kaart op. De scheidsrechter, de heer IJzerman uit Tricht, legde de bal echter net buiten de zestienmeterlijn en boorde ons hiermee een strafschop en de kans op de gelijkmaker door de neus

Schelluinen bleef aanvallen en Streefkerk had hier geen antwoord meer op. Dit resulteerde in de 85e minuut in de verdiende gelijkmaker door Damien de Jong (2-2).

Wederom stonden onze JO-17 jeugdspelers, zonder andere jonge spelers zoals Bart Kragten en Jordy de Groot tekort te doen, hun mannetje in de soms fysiek felle duels.

De volgende wedstrijd is 12 december uit tegen Sliedrecht, die met haar enorme aanwas aan jeugd al jaren om de prijzen spelen.