LID IN DE ORDE VAN ORANJE NASSAU

25 mei 2017 11:45

Ons gewaardeerd lid Jan Kant heeft enkele weken geleden uit handen van de burgemeester van Gorinchem, Govert Veldhuijzen, zijn welverdiende lintje ontvangen en is hiermee lid in de orde van Oranje Nassau geworden. Dik Verdiend!

Voor zijn werkzaamheden voor onze vereniging is Jan al eerder benoemd tot lid van verdienste. Jan is nooit te beroerd zijn handen te laten wapperen. In De Stad Gorinchem is te lezen dat hij een burger is met een grote maatschappelijke betrokkenheid. Jan is o.a. zeer actief geweest bij de bewonersvereniging Zandvoort-midden en voorzitter van de ondernemingsraad van zijn werkgever Attema. Ook bij Unitas heeft Jan gedurende een lange periode vrijwilligerswerk verricht.

De grootste verdienste van Jan (en we mogen zijn vrouw Jenny hierbij ook zeker niet vergeten) is wel zijn enorme inzet voor het wijkcentrum/buurthuis De Bogerd. Hij nam het initiatief om samen met andere buurtbewoners het buurthuis open te houden toen door bezuinigingen sluiting dreigde. Nog niet eens zo lang geleden is er onder zijn bezielende leiding hard gewerkt om na het instorten van het dak de zaak weer op de rails te krijgen.

Jan, namens de v.v. Schelluinen van harte gefeliciteerd met je koninklijke onderscheiding!