Harry Elgersma Lid van Verdienste

29 september 2018 12:45

Op de drukbezochte Algemene Ledenvergadering van afgelopen donderdagavond werd Harry Elgersma op voordracht van het bestuur unaniem, onder luid applaus van de aanwezigen, tot Lid van Verdienste benoemd.

Harry is aan het einde van het vorige seizoen afgetreden na een bestuurlijke carrière bij de v.v. Schelluinen van ruim 18 jaar.

Harry is geboren en getogen in Friesland, in het welbekende dorpje Oentsjerk. Hij keepte op zeer verdienstelijke wijze bij Trywaldster Boys en had toen de clubs voor het uitkiezen. Maar school ging voor en Harry belandde op de opleiding bij de politieacademie.

Na een stage in Enkhuizen koos hij voor het district Gorinchem en kwam in 1989 op de post Giessenlanden in Schelluinen terecht.

Harry werd pas op 1 juni 1993 lid van de v.v. en debuteerde onder Frans Ceton, de vader van Jêrome, als linksback in het eerste elftal van Schelluinen. Twee jaar later kwam hij op doel te staan, na een schorsing van Martin Vuurens.

Jarenlang heeft hij het doel van het eerste verdedigd en maakte de gloriejaren van de club mee onder leiding van trainer Rob Colijn. Onder onze huidige trainer Philip den Haan schopte Harry het zelfs tot keeper van het Nederlandse politie-elftal en nam hij deel aan EK’s en WK’s.

Hij nam als keeper na een periode van ruim 12 jaar afscheid van onze hoofdmacht. Echter werd hij nog regelmatig opgeroepen als er keepersproblemen bij het eerste waren en liet toen opnieuw zijn grote kwaliteiten zien. Ook zat hij op de bank bij de promotiewedstrijd tegen Smerdiek en vierde de promotie naar de derde klas.

Harry stopte gelukkig niet als bestuurslid. Gestart als wedstrijdsecretaris, later als jeugdvoorzitter/vicevoorzitter heeft hij veel betekend voor de club. Jeugdvoorzitter is hij nog steeds, maar naar een opvolger wordt gezocht.  Hij zal dan een stapje terug doen, maar blijft zeker actief bij onze jeugdafdeling.

Harry: van harte gefeliciteerd met je benoeming tot Lid van Verdienste! Dik verdiend! Dank voor je inzet voor de v.v. in de afgelopen jaren.