Hij is binnen!

12 november 2018 16:00

Eindelijk konden de dames van het gecombineerde vrouwenteam Schelluinen/Peursum 2 hun eerste overwinning vieren.

We hebben er lang op moeten wachten, maar daar is de zo gewenste eerste overwinning van onze dames dan een feit! Afgelopen zaterdag werd Arkel met 0-2 aan de zegekar gebonden.

In juni 2016 werd onder leiding van trainer Adrie Marijnissen een (nieuwe) start gemaakt met het damesvoetbal bij Schelluinen. Er waren dames bij die voor het eerst voetbalschoenen aantrokken, maar het plezier was er! Daar gaat het uiteindelijk toch om? Het eerste seizoen werd alles verloren, maar dat was al ingecalculeerd. Het was een seizoen van gewenning en de beginselen van het voetbalspel onder de knie proberen te krijgen.

In het tweede seizoen zag je al dat er een stijgende lijn zat in de voetbalvaardigheden van de dames. Trainer André Schmaal nam in de loop van het seizoen 2017/2018 het stokje over van Adrie en bracht de dames langzaam naar een hoger niveau. Er werd ook samenwerking met de dames van het tweede vrouwenteam van Peursum gezocht, wat er uiteindelijk toe leidde dat de competitie 2018/2019 met een gezamenlijk team in werd gegaan. Het spel werd steeds beter; de eerste overwinning was binnen handbereik.

En daar was 'ie dan. Met twee doelpunten velde onze topscoorder Marjanne van Schijndel (ze heeft er totaal al 5 in liggen) de dames van Arkel. Deze overwinning smaakt naar meer! De laatste plaats is nog niet verlaten: de dames van Ameide hebben ook 3 punten, maar een wedstrijd minder gespeeld. Maar we krijgen ze nog een keer...

De overwinning werd flink gevierd in de kantine. Tal van foto's (zie elders op deze website) en filmpjes circuleren op de sociale media.

Hier moet nog vermeld worden dat de dames van Peursum goed zijn ingeburgerd bij onze v.v. Ze draaien bar- en keukendiensten en verkopen lootjes bij thuiswedstrijden van ons eerste elftal. Dat is toch prachtig om te zien!

Meiden, nog van harte gefeliciteerd met jullie overwinning! Die tweede komt er vast en zeker ook binnenkort aan!