Nieuwsbrief van de Technische Commissie

5 juli 2019 15:15

Met het zgn. ‘Classics’-toernooi heeft de club afscheid genomen van het seizoen 2018/2019 dat, onderaan de bekende streep, op veel vlakken een ‘positief saldo’ heeft opgeleverd.
Natuurlijk kent een relatief kleine club als de vv Schelluinen ook haar uitdagingen, maar ook dit jaar heeft de VV laten zien dat de club, gedragen door de liefhebbers, de vrijwilligers, de sponsoren, allemaal met hart voor hun club, bestaansrecht heeft. De VV Schelluinen is ‘bloed’ voor veel mensen.

Hardwerken om te besturen, hardwerken om de accommodatie op orde te houden en te verbeteren. Hardwerkende vrijwilligers om de club op zo veel vlakken draaiende te houden dat het soms ook goed is na het prestatieve gedeelte, waar het in het voetbal toch om gaat, ook de 3e helft te spelen. Een fenomeen dat bij de VV Schelluinen de regiogrens overschrijdt en ook deel is van de aantrekkingskracht van onze club.

Het is nu toewerken naar de start van het nieuwe seizoen. Achter de bekende schermen is alweer veel gebeurd en staat er veel op de planning. Onze fantastische vrijwilligers gaan nu aan de slag om alles weer klaar te zetten voor de start van 2019/2020.

We wensen u allemaal een fijne ’rustperiode’ toe. Geniet van de vakantie, en straks ergens in augustus allemaal weer veilig terug op ons schitterende complex.

Voor de A/B-selectie:

Deze nieuwsbrief komt in de plaats voor de gebruikelijke bijeenkomst kort voor het nieuwe seizoenen en gaat in op aantal zaken waar ook jullie medewerking voor wordt gevraagd.

1)  Vakantielijst invullen (via Henk)

2)  Kledinglijst invullen (via Henk)

3)  Kopie paspoort/ID z.s.m. inleveren bij Henk

Algemeen:

De selecties voor 1 en 2 zijn op papier gelukkig goed gevuld en zorgt ervoor dat we zeer waarschijnlijk wekelijks met volle selecties de wedstrijden in kunnen gaan. Doelstellingen formuleren we later, maar we willen geen grijze muis zijn, dus kun je wel uittellen wat we willen. Dat vereist vanaf het begin duidelijkheid van zowel de club, als van de TS, maar ook van de spelers. Er is een grote groep waar kansen voor liggen en gegrepen kunnen worden.

Kwaliteit staat voorop. Kwaliteit individueel, maar ook in teamverband. Je bent immers zo sterk als je zwakste schakel.

De A-selectie zal na enkele weken van voorbereiding gaan bestaan uit 18, mogelijk 20 spelers (plus 2 keepers).

De B-selectie zal eenzelfde, mogelijk iets groter aantal spelers hebben. De tijd zal leren hoe we de voorbereiding in gaan, zeker gelet op beschikbaarheid vanwege vakanties en eventuele blessures.

Aan concurrentie ogenschijnlijk dus geen gebrek. Aan deze situatie zullen we met elkaar moeten wennen.

TS van 1 en 2, met op achtergrond de TC zullen afhankelijk van beschikbaarheid en de inzichten na een aantal weken op deze aantallen gaan inzetten.

Voor het 3e en 4e elftal:

Wij zijn een aantal jaar gewend geweest dat de elftallen 3 en 4 op eigen initiatief samengesteld werden uit ‘recreatief’ oogpunt. Doordat het aantal spelende leden met name in de A- en B-selectie dusdanig gestegen is, ziet de TC zich genoodzaakt om hier op een andere manier mee om te gaan in het komende seizoen. We gaan hierin over naar een ‘normaal’ selectieproces, wat wil zeggen dat afvallers bij 1 naar 2 gaan, die van 2 naar 3 en vanzelfsprekend er ook mensen van 3 naar 4 gaan. Uiteraard proberen we hierin voor wat betreft het 3e en 4e zoveel mogelijk rekening te houden met de (sociale) wensen van iedereen, maar het doorschuiven van spelers op een natuurlijke wijze is essentieel om een goede verdeling te krijgen zodat iedereen zoveel mogelijk tegen het balletje kan gaan trappen en plezier kan gaan maken op onze mooie club!

Doelstelling voor de begeleiders van alle elftallen is om uiterlijk donderdagavond hun selectie klaar te hebben voor de zaterdag. Dit vereist goede communicatie tussen de begeleiders, maar ook zeer zeker een bepaalde verantwoordelijkheid en discipline van ALLE spelers! We zijn lid van en betrokken bij de  vereniging en spelen een teamsport. Help elkaar door er zoveel mogelijk te zijn en in ieder geval helder en tijdig te communiceren bij je leider als dit niet zo is!

Het 3e elftal heeft Kees Brevé als nieuwe leider en we zoeken op verzoek van Kees nog naar een 2e leider, die met name de opstelling gaat maken en het praatje houdt vóór en tijdens de wedstrijden. Wie zou dit op zich willen nemen? Meld je bij Léon en/of Robert!

Het 4e elftal zal zoals afgelopen jaar begeleid worden door Adrie Beumken en Nico Duijzer.

Het 3e en het 4e zullen op donderdag zelfstandig gaan trainen!

Wij hopen op jullie begrip, enthousiasme en goede wil……wij weten zeker dat we dan mét elkaar een fantastisch seizoen krijgen!

Start seizoen selectie A en B:

De geplande start, de 1e training, is vastgesteld op zaterdag 3 augustus (10.30-13.00 uur). Voor de lunch wordt gezorgd.

De eerste trainingen zijn voor de gehele groep. Afhankelijk van aanwezigheid en dus grootte van de groep wordt er (direct) een onderverdeling gemaakt.

Vanaf die periode gaan we de cyclus in van maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag met activiteiten (trainingen, wedstrijden).

Afhankelijk van beschikbaarheid, belasting, belastbaarheid kan daarvan worden afgeweken.

Een schema met de trainingen en (oefen)wedstrijden wordt nog uitgereikt. Ook wordt nog druk gewerkt aan invulling van oefenwedstrijden voor het 2e elftal/B -selectie.

‘Onder 23 competitie’:

Naast inzetten van oefenwedstrijden is het de bedoeling dat Schelluinen ook mee gaat doen met een onderlinge competitie van een aantal clubs met elftallen ‘Onder 23’.

Namens de Technische Commissie:

Léon de Bruijn

Robert Golverdingen