Vrijwilligersbestand, stand van zaken

24 december 2022 11:15

Mathijs Paardekooper

Agelopen januari werd er een nieuw verenigingsbeleid gepresenteerd. Een beleid met minder
bestuurders en meer coördinatoren, die de leden ondersteunen op negen verschillende gebieden die van belang zijn voor een gezellige goed draaiende vereniging.

Samen de vereniging zijn door met elkaar de taken te verdelen. De coördinatoren gingen aan de slag. Voor sommigen was hun taak al gesneden koek en anderen moesten nog gaan ontdekken hoe ze hun taak zo goed mogelijk kunnen invullen. Daar namen we dan ook de tijd voor. Voorzichtig worden de eerste stappen gezet naar een nieuwe verenigingsstructuur.

En, er is al veel gebeurd. Het meest in het oog springende is de vernieuwing van de kantine, maar ook op andere fronten zijn er mooie resultaten geboekt. Maar we zijn er nog niet. De drukke juni maand liet zien, dat er nog veel verbetering nodig is. Een klein groepje leden liep zich de benen uit het lijf en om het voor hen ook nog leuk te houden moeten er mensen bij. Toen we hier over za ten te brainstormen vroegen we een jong lid wat hij een reden vond om je bij onze vereni ging aan te sluiten: “Het voelt als een familie, mensen helpen elkaar. Je maakt er vrienden voor het leven. Leden vinden een baan bij andere leden en heb je een klusje dan is er altijd wel een ander lid die er verstand van heeft”, was zijn reactie. We werden er blij van, want dit is zoals we ons met elkaar willen verenigen.

We doen het met elkaar, dus verwachten we van ieder lid dat hij of zij naast trainingen en wedstrijden gemiddeld één uur in de week een taak doet. Dat kan van alles zijn: een bardienst, lootjes verkopen, training geven, bij de poort staan, nieuwsbrieven schrijven, onderhoud, schoonmaak, wat dan ook. Het liefst iets waar je lol in hebt of waar je wat van kan leren. Je geeft niet alleen iets, maar je krijgt er ook veel voor terug. Vrienden voor het leven, nieuwe kennis en ervaringen en heel belangrijk een blauwwit hart. Ben je lid? Laat de voorzitter weten welke taak je op je wilt nemen. Nog geen lid, maar wil je meedoen? Kom gezellig langs op zaterdagmiddag en vraag naar de voorzitter!

Lees meer over:
vrijwilligers