Schelluinen Oud 1 - Schelluinen 1

4 januari 2016 20:45

Traditioneel werd afgelopen zaterdag 4 januari 2016 afgetrapt voor de wedstrijd tussen het huidige eerste en oud eerste elftal spelers.

Shirtjes 'geruild'
Trainer Wout Lems wilde dat zijn team goed voorbereid aan de wedstrijd verscheen en gelaste een training in zodat zijn mannen warm en fit aan de wedstrijd verschenen. Anders was de voorbereiding van de oudjes. In de kantine werden handen geschud enerzijds om elkaar een goed en gezond 2016 te wensen en anderzijds omdat sommige elkaar bijna een jaar niet hadden gezien. Om half twee vond Klaas Kruis, leider, het voldoende en moest omgekleed worden om ook zijn ploeg warm aan de aftrap te krijgen. Trainer Edin Curic keek toe hoe zijn oudjes dit deden en of het allemaal wel goed ging. Voor de wedstrijd was de stand eigenlijk al 1-0 voor Schelluinen Oud. Uit de kleedkamer van het huidige eerste werden de blauwe shirts gehaald daar de oudjes vonden dat blue and white hen meer toe kwam.

Selectie Schelluinen Oud

Door leiders Maup van Boxtel en Klaas Kruis waren de volgende spelers geselecteerd voor Schelluinen Oud: Jerome Ceton, Ricky Adjei, Hans van Duuren, George Stuiver, Teus de Groot, Theo Brandwijk, Robert Golverdingen, Stefan van Goolen, Niek van den Berg, Jacco van der Heiden, Leon de Bruijn, Ramon Putters, Danny Muilwijk, Maurice Schopenhouer en Harry Elgersma. Grensrechter Willem Jan van der Ark en mede leider Moos de Kuijper maakte het team helemaal compleet.

1ste helft

Je kon in de eerste vijf minuten zien dat Schelluinen 1 beter warm was dan de oudjes. Dit leverde gelijk een mogelijkheid op voor Bart van den Bosch, deze ging echter naast. Vervolgens speelde de wedstrijd zich voornamelijk op het midden veld af. Waarbij de de oudjes het meeste gevaar hadden kunnen stichten maar de bal liep soms wat sneller dan de oudjes dit deden. Dus bleef het lang in de eerste helft 0 – 0. Toch kwamen de oudjes op voorsprong. Een aanval over links waarbij Theo Brandwijk de bal diep gaf op Leon de Bruijn en Maurice Schopenhouer kon nog de bal raken met zijn hoofd waardoor de bal voor de voeten van Ramon Putters viel en deze keeper Rowan Sander kansloos liet, 1 – 0. Vervolgens kopte Jerome Ceton de bal, uit een voorzet, nog even op de paal van het eigen doel maar de gelijkmaker leverde dit niet op. Trainer Edin Curic was in de rust dan ook tevreden.

2de bedrijf

In de tweede helft tapten de mannen van Wouter Lems uit een ander vaatje. Ze zetten vroeg druk op de verdediging van de oudjes. Hierdoor werd het bij de oudjes een beetje onrustig achterin en kwamen het huidige eerst meer in bal bezit. Vanuit dit balbezit werd vanaf het middenveld een mooie pass gegeven over de verdediging van de oudjes heen. Jacco van der Heiden kon net niet meer de bal voldoen van koers laten wijzigen waardoor vervolgens Bart van den Bosch aan de bal kwam en keeper Harry Elgersma kansloos liet 1 – 1. Vlak hierna dachten Theo Brandwijk en Danny Muilwijk samen rustig al voetballend de bal uit te verdedigen, dit ging niet helemaal goed. De onderschepte bal kwam bij Damien de Jong terecht die koelbloedig de 1 – 2 maakte. Met de twee oud-oud gedienden Teus de Groot en George Stuiver binnen de lijnen ging Schelluinen Oud op zoek naar de gelijkmaker. Deze gingen ze niet meer vinden. Doordat de gaten achterin niet allemaal meer dicht gehouden konden worden konden de jonkies Damien de Jong en Paul Luzineau ieder nog een doelpunt scoren, 1 – 4. Leon de Bruijn had de oudjes na een prachtige actie nog dichterbij moeten brengen maar had na een mooie poort ook nog een stift in gedachten, deze eindigde jammer genoeg bij Rowan in zijn handen. Hierna floot scheidsrechter Ed Munters voor het einde van de wedstrijd en was de eerste overwinning voor het huidige eerste in 2016 een feit. De oudjes baalden want hadden op meer gehoopt. Maar in de kleedkamer werd al snel weer gezellig. Die gezelligheid vond zijn vervolg in de kantine, waar het gezellig en druk was op de nieuwjaarsreceptie van de VV Schelluinen.