We zijn weer begonnen!

18 januari 2016 13:15

Afgelopen zaterdag startte de tweede helft van het seizoen 2015 – 2016 voor het 1ste, 2de en de C1. De overige oefenwedstrijden werden afgelast evenals het bekerduel voor de D1.
Het eerste en tweede weken in verband met de hoeveelheid gevallen regen uit naar het veld van SVW en de C1 kon thuis op hoofdveld uit de voeten.

Het eerste

Om half drie trapte het eerste af tegen Oranje Wit 2. Dit team werd gelukkig vrijdagmiddag nog bereid gevonden om tegen ons eerste te oefenen. De oorspronkelijke tegenstander Schoonhoven 1 kon in verband met trieste omstandigheden de wedstrijd niet spelen.

In wisselend weer, hagel, wind, zon en donkere wolken werd de wedstrijd gespeeld. In de eerste helft was Oranje Wit 2 de iets bovenliggende partij maar kon Schelluinen nog prima meekomen. De eerste helft leverde weinig kansen op en hierdoor bleef het dan ook tot aan de rust 0 – 0.

Oranje Wit kwam met versnelling hoger de kleedkamer uit en dit resulteerde dan ook vlak na rust in de 0 -1. Schelluinen was vervolgens niet bij machte om ook dit extra te brengen, om de stand gelijk te trekken. Vervolgens scoorden de mannen van Oranje Wit 2 de 0 -2 en 0 -3 snel achterelkaar waarop de wedstrijd gespeeld was. Schelluinen liep eigenlijk de gehele tweede helft achter de feiten aan en daardoor kon Oranje Wit de nul achterin houden.

Het tweede.

Die speelden om half een tegen Good Luck 2, net als ons tweede uitkomend in de res. 3de klasse, zij in H en wij in E. Zij staan vierde in de competitie en ons tweede bovenaan. Al snel bleek dat Schelluinen 2 beter uit de winterslaap was gekomen dan Good Luck 2. In het begin hadden beide spitsen Mark van Hemert en Leon de Bruijn de dozen nog om de voetbalschoenen waardoor de eerste grote kansen nog om zeep werden geholpen. Good Luck dacht er mee weg te komen maar al snel werd duidelijk dat dit deze middag niet zo ging zijn. De ene na de andere prachtige aanval van ons tweede kreeg de verdediging van Good Luck te verduren. Hier was Good Luck niet tegen bestand. Nadat Mark 3x keer had gescoord en Leon 2x vond scheidsrechter Ed Munters het tijd om voor het rustsignaal te fluiten, 5 – 0.

Zo goed als er in de eerste helft werd gespeeld, werd er in de tweede helft niet meer gespeeld. Ondanks dat creëerde het tweede nog kansen zat. Ook nu werden weer grote kansen om zeep geholpen. Ook Good Luck mocht nog scoren en deed dit zelfs twee keer in de tweede helft. Een keer in het doel bij Schelluinen en een keer in eigen doel waardoor de eindstand 6 – 1 werd.

Lekker begin van het nieuwe jaar!!

C1

Zij speelden om half elf thuis tegen tweede klasser MVV'58 C1. Onze C1 speelt vierde klasse dus op voorhand konden de mannen van Emiel Duyzer en Roy Stuiver hun borst natmaken. MVV'58 startte met de wind tegen en dit was duidelijk te merken, met name bij hun doelman. Dat het in de rust nog 0 – 0 stond was te wijten aan het feit dat onze C1 vele kansen mistten. Een veel beter Schelluinen gaf MVV'58 eigenlijk een beetje voetballes. Misschien was het voor onze C1 nog wel even wennen, net als voor ons tweede. Met de rust denk je dan aan de oude voetbalwet die aangeeft als de bovenliggende partij niet scoort dan doet de tegenstander dit. Dit gebeurde ook uit een corner, maar deze werd geannuleerd omdat de cornerbal al achter de achterlijn was geweest en dus kwam Schelluinen C1 met de schrik vrij. Uiteindelijk besliste Mick Roubos, vlak voor tijd, deze wedstrijd uit een pass van 'broertje' Giovanni van Gulik, 1 – 0.