Mini's verliezen en eerste speelt gelijk

27 januari 2016 20:00

Eerste en de mini's spelen hun eerste competitie wedstrijd in 2016.
Het eerste moest thuis tegen Peursum 1 en de mini's moesten uit tegen GRC'14 MP1.

Zaterdagmiddag 23 januari stond een echte topper in de vierde klasse op het programma, Schelluinen 1 (tweede in de ranglijst) tegen Peursum 1 (derde in de ranglijst). Omdat Tom Kroon nog geschorst was en Rowan Sanders geblesseerd was stond Harry Elgersma in het doel. Dit haalde de gemiddelde leeftijd van het eerste elftal ernstig omhoog.

Beter Peursum
Vol goede intenties begon het eerste aan het duel, maar degene die de goede intenties waar konden maken waren de spelers van Peursum 1. Schelluinen werd snel vastgezet en ze wisten zich daar, in het begin, geen raad mee. Schelluinen was niet scherp genoeg en dit resulteerde al in de achtste minuut in een tegengoal. Een vrije trap die Peursum kreeg na vermeend buitenspel van Yoeri leidde het doelpunt in. Waar Schelluinen nog bezig was met die vrije trap dacht Peursum al verder. De bal werd ingespeeld op het middenveld, daar werd de bal met een dieptepass verlengd tot achter de Schelluinse verdediging. Door een goede aanname van de linkerspits van Peursum lag de bal gelijk goed en kon hij middels een strak schot de 0 – 1 scoren. Vlak hierna kwamen de spitsen van Peursum nog twee maal door. Bij een van deze kansen wist Illias Marso middels een prachtige sliding een doelpunt te voorkomen. Of hiermee het onheil was afgewend? Nou nee!!

Tegenslag
In eerste aanleg raakte Colin de Jong geblesseerd aan zijn knie. Hij speelde ondanks de pijn nog even door, maar vlak hierna kwamen de mannen van Schelluinen met tien man te staan. Na een overtreding van Roy Stuiver kreeg Roy een rode kaart voorgeschoteld door de leidsman. Vlak hierna hield ook Colin het voor gezien. Maar Schelluinen rechte haar rug en pakten geleidelijk het heft in eigen handen. Dit resulteerde in een grote kans voor Bart van den Bosch, vingertoppen van de goalie van Peursum voorkwam de gelijkmaker.

Tweede helft
Na rust bleef Schelluinen de bovenliggende partij. Met een aanvallende wissel Victor Verhoef voor Mark van Driel werd Schelluinen nog dreigender. Ilias en Remon de Kreij lieten kansen nog onbenut maar vlak hierna wist Yoeri Duijzer toch nog de 1 – 1 te scoren. Yoeri kreeg een pass van achteruit en nam aan. Speelde twee man uit sneed naar binnen en haalde hard met rechts uit. Het geloof en de spirit was er helemaal en weer was het Bart van den Bosch die met een afstandsschot dichtbij was. De lat bracht redding voor Peursum. Vervolgens viel ook Victor Verhoef uit, naar later bleek met afgescheurde enkelbanden. Zijn vervanger Damien de Jong kreeg ook nog een mooie mogelijkheid.

Deed Peursum dan helemaal niks? Ja wel hoor in de laatste 9 minuten was Peursum twee maal dicht bij een doelpunt. In eerste instantie spatte een afstandsschot uiteen op de lat boven het Schelluinse doel. Vlak hierna combineerde Peursum door de verdediging van Schelluinen maar bij de eindpass stond een speler van Peursum in buitenspel positie op het moment dat hij scoorde. De grensrechter vlagde en de scheidsrechter vloot, zo bleef het uiteindelijk 1 – 1. Hier schoten beide teams niet heel veel mee op. De lachende derde was Haaften die twee punten uitliep op de ranglijst.

Stand op ranglijst en periode
Wel behield Schelluinen de koppositie in de tweede periode. Met nog twee wedstrijden in de tweede periode te gaan heeft Schelluinen een voorsprong van vier punten op drie achtervolgers, MVV'58, Haaften en SVS'65. De uitwedstrijd bij TEC aanstaande zaterdag, 30 januari, kan de overwinning in de tweede periode inluiden.

Mini's
Onze mini's speelde de eerste wedstrijd van de voorjaarscompetitie. Van de overige jeugdteams werden de wedstrijden afgelast maar niet voor onze kleinsten. Om 10.00 uur werden zij verwacht in Giessen. Dit zou een grote dag voor Joey Doeser. Hij is in december lid geworden van onze club en speelde zijn aller eerste wedstrijd. Oh wat heeft Joey zijn best gedaan!! Gescoord heeft hij nog niet maar dat gaat vast nog gebeuren. Uiteindelijk zouden onze mini's hun eerste wedstrijd verliezen met 5 – 4. De doelpunten werden gemaakt door twee spelers, Rik Kroon scoorde twee maal en ook Filip Nieczyporowski scoorde twee maal. Ook Sven Bouter, Immer Jan van der Lee hebben er alles aan gedaan om te winnen. Trainer Thijs Bouter was trots op zijn mannen en weet dat ze aanstaande zaterdag weer voor de winst gaan, dan thuis tegen GVV'63.