Met de hakken over de sloot

1 februari 2016 11:30

Afgelopen zaterdag speelde ons 1ste de uitwedstrijd bij TEC uit Tiel. De wedstrijden van de overige Schelluinen teams werden door de hevige regenval afgelast. In Tiel niet want daar spelen ze op kunstgras. In de 4de klasse werd nog een andere wedstrijd gespeeld, Peursum won van Raptim.

Een aantal wijzigingen in de opstelling ten opzicht van het elftal van de week ervoor tegen Peursum. Tom Kroon stond weer op het doel na een schorsing, ook Paul Luzineau was terug van een schorsing. Roy Stuiver ontbrak door een schorsing en Colin de Jong kon in verband met knie problemen niet spelen. Ook Victor Verhoef zal wekenlang niet aanwezig zijn doordat zijn enkelbanden zijn ingescheurd. Doordat het tweede niet hoefde te spelen was het best druk op de bank.

Gelijk vanaf het begin was zichtbaar dat TEC zich beter thuis voelde op het kunstgras dan de mannen uit Schelluinen. Net als in de wedstrijd tegen Peursum begon Schelluinen niet attent genoeg. TEC mocht lekker het balletje rond laten gaan en Schelluinen werd van het kastje naar de muur getikt. Al snel resulteerde dit in een hele grote kans voor TEC maar Tom stond zijn mannetje, met een prima redding hield hij Schelluinen in de race.

Voorsprong
Tegen de verhouding in scoorde Schelluinen de 0 – 1. Een diepte bal van achteruit op Paul zorgde voor dreiging. Paul zocht het duel met zijn tegenstander op maar kwam er niet langs. Yoeri Duyzer was meegelopen en kreeg op het juiste moment de bal van Paul aangespeeld. Met een geplaatste schuiver in de rechter beneden hoek liet hij de goalie van TEC kansloos. Vanaf dat moment kwam Schelluinen beter voor de dag. Was het TEC die bij kwam van de tegenslag of was het Schelluinen die beter stond? Met de voorsprong van 0 – 1 werd er gerust in Tiel.

Tweede helft
De eerste tien minuten na rust leek het dat Schelluinen inderdaad beter stond en weinig te duchten had van TEC. Ook Schelluinen creëerde ook voor het doel van TEC weinig. Het speelde zich voornamelijk af tussen de twee strafschop gebieden, met af een toe een schot van afstand.

Halverwege de tweede helft werd er toch nog gescoord. Uit een snelle uitval met een goede rush van Damien de Jong over de linkerzijde ging hij alleen in de richting van de keeper van TEC. In de nabijheid gekomen van het vijandelijke doel had hij de gelegenheid om zelf af te drukken of de bal af te leggen op de meegelopen medespeler(s). Damien koos ervoor om hem strak in te spelen. De verdediger van TEC wilde dit voorkomen en voorkwam dit ook maar via het been de verdediger verdween de bal in de goal, 0 -2.

Niet bij de les
In de thuiswedstrijd tegen TEC werd een voorsprong van 4 – 0 binnen korte tijd door TEC omgebogen tot 4 -3. Schelluinen had hier scherp op moeten zijn maar was dit niet. Gelijk na de aftrap trok TEC ten strijde en was Schelluinen nog aan het nagenieten van de voorsprong. Gevolg de 1 -2. TEC mocht rustig combineren tot aan het vijandelijke doel en scoorde ongestoord.

Toen werd het alsnog spannend. Niet dat er veel grote kansen meer ontstonden maar de spanning werd wel opgevoerd. De duels werden harder en scherper. Hierin had de scheidsrechter iets meer de regie in kunnen nemen, maar liet dit na. Het was dan ook aan de sportiviteit van beide teams te danken dat het vriendelijk bleef in het veld. Schelluinen kreeg nog een grote kans maar de invallers Mike Vendebos en Remon de Kreij kregen de bal niet voorbij de goalie van TEC.

Koppositie
Door de 1 – 2 winst kwam het dubbel aan kop. In de competitie doordat Haaften niet speelde en in de nacompetitie werd de koppositie behouden en kan thuis tegen Herovina de tweede periode behaald worden. Deze periode gaat over 9 wedstrijden waarvan, door Schelluinen, 7 zijn gespeeld. Schelluinen heeft ten opzichte van de achtervolgers vier verliespunten minder dus moet er nog een duel worden gewonnen.