Een 'nieuw' gezicht!

10 maart 2023 16:00

Deanne Asmus

En weer is het onze immer-op-zoek-naar-vrijwilligers-zijnde-voorzitter gelukt om iemand te enthousiasmeren voor een rol binnen onze club. Ik spreek de enthousiaste Claudine in de kantine. Claudine woont sinds 2006 in Schelluinen en woont daar met Johan en dochter Joy van 12 jaar. Johan voetbalt al jaren bij V.V. Schelluinen, op dit moment in het 3 e en bij 7 tegen 7. Zo af en toe was Claudine van de partij bij feestjes in de kantine. Daar heeft Rolf haar een keer ontmoet en zo is het allemaal gekomen.

Werkzaam als managementassistent bij Veltion in ons prachtige Schelluinen, is ze een geschikte kandidaat om Sherida op te volgen als secretaris van de club. Gaat Sherida stoppen met haar bestuursfunctie? Nee, Sherida neemt dan de rol van penningmeester over van Petrina van der Wiel die dat met verve 14 jaar lang heeft gedaan.

Dat alles moet nog geformaliseerd worden in de eerstvolgende ledenvergadering. Nu eerst dus in een soort van
aanloopstage in deze rol voor Claudine. De klik met Sherida en Rolf voorspelt een fijne samenwerking.  Claudine is al meteen voortvarend gestart door zich in te schrijven voor de cursus Besturen met Impact, bedoeld voor bestuursleden. Deze cursus is georganiseerd door de KNVB en gefinancierd door de Gemeente Molenlanden. Claudine kijk er naar uit om te starten, want ze benadrukt een paar keer: ‘ik heb geen verstand van voetbal’.

Daarnaast is de VV bezig om een erkend leerbedrijf te worden voor sportopleidingen en daar gaat ze mee aan de slag. Claudine vindt het belangrijk dat ze als beoogd secretaris zichtbaar en aanspreekbaar is, al zou het alleen maar zijn om door te verwijzen naar een van de coördinatoren. Ze gaat ook een handje helpen bij een stukje sponsoring waar Ramon Putters als coördinator verantwoordelijk voor is. Op zaterdagmiddag zal ze in de toekomst ook af en toe gastvrouw in de bestuurskamer zijn om de bestuursafvaardiging van de tegenpartij te verwelkomen, te voorzien van drankjes en het gesprek aan te gaan om van andere verenigingen te leren. Hartstikke druk nu al met onze club.

Namens de bestuursleden en leden van V.V. Schelluinen: Van harte welkom Claudine en heel veel plezier bij onze voetbalvereniging!

Lees meer over:
nieuwsbrief