Jubilarissen 2024: Teunis Kruis

11 januari 2024 17:00

Theo Sprong

Zaterdag 6 januari hebben wij tijdens de nieuwjaarsreceptie onze jubilarissen mogen eren. Eén van deze trouwe leden is Teunis Kruis. Teunis is maar liefst 60 jaar lid van onze prachtige v.v.

Teunis is al jaren een trouw lid. In zijn jonge jaren was hij ook actief op de velden. Een noeste werker, maar niet zo’n groot talent als broer Klaas. Die kon veel beter voetballen en ook lullen.

Hoewel Teunis dat ook wel kan. Hij woonde met zijn vrouw en kinderen aan de Hogendijk en op de fiets was hij de heenweg vaak makkelijker te doen, dan de terugweg na een zware voetbalwedstrijd of klaverjasavondje. Want Teunis hield van een boompje klaverjassen. Napraten, was hij een ster in. Leider was hij diverse jeugdelftallen, met name van de oudere junioren. Menig speler heeft met Teunis zijn eerste biertje gedronken.

Maar ook zijn eerste klusje voor de club gedaan. Als er een struik of knotwilg moest worden gesnoeid, dan was Teunis onze vaste man. Werkzaam bij Staatsbosbeheer had hij verstand van rooien en snoeien. En wist hij ook altijd wel een kraantje of trekkertje – voor niks – te charteren. En na gedane arbeid, kwam Teunis altijd wel op Feyenoord uit. Als vaste supporter zag hij de Rotterdammers de eerste Europacup winnen en afgelopen seizoen nog kampioen worden. Dat zit er dit jaar niet in, maar plek 2 moet haalbaar zijn. Zoals wij ook de tweede plaats moeten zien vast te houden.

Teunis woont inmiddels in Hoornaar, maar we zien hem nog wel met grote regelmaat op de club.

PICT0049.JPG
Bron: VV Schelluinen