Jubilarissen 2024: Jaap van der Heiden

20 januari 2024 15:30

Theo Sprong

Op 6 januari huldigden wij de jubilarissen van dit jaar. Zo ook Jaap, in 2024 vieren wij zijn 50 jarige jubileum bij onze vereniging!

Jaap verhuisde met zijn jonge gezin naar Schelluinen en besloot, eenmaal gesetteld in de Commanderijstraat, lid te worden van onze club. Met een goede opleiding bij SVW, stroomde Jaap zonder problemen door in ons eerste. Een gouden generatie. Onder leiding van succestrainer Wim de Jong promoveerden we naar de vierde klas van de KNVB. We ontstegen de Kolenbond van Dordt en maakten verre reizen voorbij Dordt en onder Rotterdam. Tegen VVOR, SHO, Hermandad en zelfs voor de grote KNVB beker tegen Quick Boys. Jammer, dat we een avond eerder de jaarlijkse feestavond hadden… In de bus was niet iedereen fit, maar in de duinen van Noordwijk hebben we toch ons visitekaartje afgegeven.

Zeker Jaap, die als harde werker zijn mannetje stond. Jaren was hij een vaste kracht in het eerste elftal, om later af te bouwen in lagere elftallen. Echt veel tijd had Jaap niet, want een jong gezin en bestuurslid van onze club. Vrijwel direct na zijn aanmelding werd hij in 1974 al penningmeester, altijd handig een financieel brein in het bestuur. Met vrienden als Herman Hamerpagt, Peter van der Linden, Wil de Boer, Gert Sprong en Job Peele. Maar liefst 15 jaar was Jaap bestuurslid, waarvan de laatste drie jaar voorzitter. In 1989 nam Jaap, druk met zijn zakelijke beslommeringen, afscheid.

Hij bleef actief. Als leider, maar ook als lid van de bouwcommissie toen de eerste houten kantine aan vervanging toe was. Onder zijn bezielende leiding bouwden we onze eerste stenen kantine en die staat er nog steeds. Jaap behoort inmiddels tot de oudere garde, maar is nog altijd elke zaterdag present om de verrichtingen van het eerste elftal te aanschouwen. Uit en thuis en vaak ook vroeg als zijn kleinzoon Jim moet voetballen. Terecht werd Jaap benoemd tot lid van verdienste.
Bron: VV Schelluinen

Lees meer over: