Voetballende Twins 25 jaar lid!πŸ’™πŸ€

4 februari 2024 12:00

Theo Sprong

We zijn bij de laatste jubilarissen van 2024 aangekomen. Tijdens de nieuwjaarsreceptie begonnen we met de huldiging van de broertjes de Ruiter. Beiden zijn dit jaar 25 jaar lid bij onze vereniging!

Op 12 jarige leeftijd werden de Twin Towers lid van onze club, nadat zij verhuisden van Boven-Hardinxveld naar de Haarweg. Ze begonnen bij de D-tjes. Iedereen blij, want twee extra spelers waren toen al erg welkom. Gelukkig konden ze ook lekker voetballen.

Arjan en Peter doorliepen vervolgens alle jeugdelftallen, die altijd bleef bestaan uit de Schelluinse kern van Tom Peverelli, Emiel Duyzer, Dennis Beumken, Tom Kroon, Inge Both, Tom Brokking, Tijmen Staal en Frank van den Heuvel. In het begin waren ze erg moeilijk uit elkaar te houden. Maar gelukkig luisterden ze allebei naar zowel Peter als Arjan. Een mooie tijd, ze speelden in de B en A op een verdienstelijk niveau (2e klasse en zelf nog een halfjaar 1e klasse richting Tiel en omgeving) en dat kwam mede door de kwaliteiten van de twee. Arjan steevast in het centrum van de verdediging en Peter centraal op het middenveld ervoor. Altijd kritisch op elkaar in het veld, maar direct erbuiten alles gelijk weer vergeten.

Buiten het veld zagen de voetbalvrienden elkaar ook. Op de dagen dat er niet gevoetbald werd, was de vriendschap hecht. Op het trapveld/schoolplein en op zaterdagavond steevast met zijn allen op stap naar de Ponderosa. Met de overstap naar de senioren bleef het team grotendeels bij elkaar en ging over naar het tweede, dat toen werd getraind door Teus Jakobs. Arjan bleef naast zijn studie werken bij Super de Boer in het Piazza waardoor het voetbal op een wat lager pitje kwam. En hij in de seizoenen daarna zijn wedstrijden ging spelen in het derde of vierde, om later toch weer in het tweede onder Jerome Ceton terug te komen op een mooi niveau.

Inmiddels speelt Arjan zo vaak als hij het kan combineren met zijn werk (teamleider bij Xenos Distributiecenter in Waalwijk) en gezin (twee zoontjes en woonachtig in Arkel) mee bij Schelluinen 3. Peter bleef het langste fanatiek van de twee. In de senioren werd hij al snel omgeturnd tot hardwerkende voorstopper en niet zonder resultaat. Het voetbal ging vanwege de verbouwing van zijn huis aan de Lingsesdijk even op een lager pitje waardoor hij tijdelijk in het derde ging spelen. Toen het huis af was kon hij weer trainen en haalde Ger Klop hem al snel bij het eerste, waar hij zo'n drie jaar verdienstelijk heeft gevoetbald. Menig spits had een lastige middag tegen Peter. En nog steeds, want als het kan voetballen de Twins nog in ons blauw en wit van ons 3.
Bron: VV Schelluinen

Lees meer over: